Reklamačný poriadok pre podnikateľov a právnické osoby

Reklamačný poriadok pre podnikateľov a právnické osoby

Tento reklamačný poriadok (ďalej len „reklamačný poriadok") upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného podnikateľom alebo právnickou osobou prostredníctvom on-line obchodu Malujeme Face umiestneného na internetovej adrese www.malujemeface-shop.sk prevádzkovaného spoločnosťou:

GaFi, s. r. o., se sídlem Jičínská 226/17, Žižkov, 130 00 Praha 3

IČ: 190 84 838

Spoločnosť nie je platcom DPH

zapísaná: v obchodnom registri Českej republiky vedenom na Městském soudu v Praze, oddíl C, vložka 381264

doručovacia adresa: Nové Dvory 4, 257 86 Miličín

telefónne číslo: +420 607 790 280 

kontaktný e-mail: info@malujemeface.cz

 

  1. Za aké vady tovaru zodpovedáme?
    • Ako predávajúci zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:
  • má vlastnosti, ktoré boli medzi nami dohodnuté, ktoré popisujeme alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy;
  • je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
  • sa hodí k účelu, ktorý uvádzame, alebo ku ktorému sa zakúpený tovar obvykle používa;
  • za vadu tovaru bude tiež považovaná situácia, kedy predávajúci dodá kupujúcemu iný tovar, než aký bol dohodnutý; a
  • tovar nemá právne vady, t. j. k tovaru nemá majetkové práva 3. osoba a tovar je vybavený dokumentami a dokladmi potrebnými pre riadne používanie tovaru.

Predávajúci neposkytuje na tovar záruku za akosť [v zmysle § 429 zákona č. 513/1991 Sb., obchodného zákonníku, v znení neskorších predpisov (ďalej iba „obchodný zákonník“)].

  • Za vadu tovaru nie je možné považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.
  • Za vadu tovaru podliehajúceho rýchlej skaze nemožno považovať zníženie kvality alebo množstvo tohto tovaru v dôsledku plynutia času. Záväzok predajcu dodať bez vád tovar podliehajúci rýchlej skaze je splnený okamihom, kedy sa prvýkrát pokúsi dodať tento tovar bez vád na miesto ponuky zvoleného kupujúceho. V prípade, že si tovar podliehajúci rýchlej skaze v okamihu neprevezme, dôjde k stiahnutiu práva z vadného plnenia. Reklamáciu tovaru podliehajúceho rýchlo skaze je nutné uplatniť najneskôr pri prvom pokuse o doručenie tohto tovaru. Na neskoršiu reklamáciu nebude braný ohľad.
  1. Práva kupujúceho z vád tovaru
    • Práva kupujúceho z vád tovaru sa riadia ustanoveniami § 422 až § 428 Obchodného zákonníku.
    • Predávajúci zodpovedá výhradne za vady, ktoré ma tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase.
    • Kupujúci je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare, pričom sa prihliadne na povahu tovaru. Ak kupujúci tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
    • Kupujúci je pri zistení vady povinný podať o vade správu predávajúcemu bez zbytočného odkladu potom čo vadu zistil, alebo vadu zistiť mohol, vždy však najneskôr do 2 rokov od dodania tovaru.

 

  • Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom môže kupujúci:
  1. a) požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
  2. b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
  3. c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
  4. d) odstúpiť od zmluvy.

 

  • Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.

 

  • O zvolenom spôsobe riešenia práva z vad tovaru je kupujúci povinný informovať predávajúceho pri oznámení vady, inak o riešení rozhodne predávajúci. Túto voľbu je následne možné meniť výhradne po dohode s predávajúcim.

 

Ak kupujúci považuje vadu za podstatné porušenie zmluvy, je to povinný to predávajúcemu doložiť.

 

Kupujúci berie na vedomie, že kým neuplatní svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je predávajúci oprávnený dodať mu chýbajúci tovar alebo odstrániť právne vady (najmä dodať chýbajúce dokumenty).

 

  • Výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy nemožno požadovať v prípade, keď kupujúci nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju prijal. To neplatí v prípade, že:

 

  1. a) došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci;
  2. b) kupujúci použil vec ešte pred objavením vady;
  3. c) kupujúci nespôsobil nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojím konaním alebo nekonaním; alebo
  4. d) kupujúci vec predal ešte pred objavením vady, alebo pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa to stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá mu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

 

  1. Aké práva z vadného plnenia máte?
    • Práva z vadného plnenia kupujúcemu nepatria, ak o vade pred prevzatím veci vedel alebo vadu sám spôsobil.
    • Nároky z vadného plnenia sa ďalej nevzťahujú na:

- opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním;

- vady použité veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar mal v okamihu, keď ho kupujúci prevzal;

- veci predávané za nižšiu cenu - len vo vzťahu k vade, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena; alebo

- ak to vyplýva z povahy veci.

  1. Postup pri uplatnení práva z vád
    • Kupujúci je povinný reklamáciu u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu od zistenia vady. Pre prijímanie reklamovaného tovaru je určená kontaktná adresa predávajúceho.
    • Záväzný postup pri uplatnení práva z vadného plnenia:
  • pre rýchlejšie vybavenie môže kupujúci o reklamácii vopred informovať predávajúceho e-mailom či písomne;
  • kupujúci je povinný informovať predávajúceho o tom, aké právo z vadného plnenia si zvolil, popísať poruchu a / alebo popísať, ako sa prejavuje;
  • reklamovaný tovar doručí kupujúci predávajúcemu (inak ako na dobierku, ktorú predávajúci nepreberá), pričom pri zasielaní je kupujúci povinný zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu alebo zničeniu;
  • kupujúci k tovaru priloží doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpe tovaru.
    • Okamihom uplatnenia práva z vady je okamih, keď bol reklamovaný tovar doručený predávajúcemu.

 

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 23.10.2024.