Reklamačný poriadok pre spotrebiteľov
Reklamačný poriadok pre spotrebiteľov
Tento reklamačný poriadok (ďalej len „reklamačný poriadok") upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného spotrebiteľom prostredníctvom on-line obchodu Malujeme Face umiestneného na internetovej adrese www.malujemeface-shop.sk prevádzkovaného spoločnosťou:
GaFi, s. r. o., se sídlem Jičínská 226/17, Žižkov, 130 00 Praha 3
IČ: 190 84 838
Spoločnosť nie je platcom DPH
zapísaná: v obchodnom registri Českej republiky vedenom na Městském soudu v Praze, oddíl C, vložka 381264
doručovacia adresa: Nové Dvory 4, 257 86 Miličín
telefónne číslo: +420 607 790 280
kontaktný e-mail: info@malujemeface.cz
Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, že kupujúcim (zákazníkom) je podnikateľ. V takom prípade pre vás platí Reklamačný poriadok pre podnikateľov
- Za aké vady tovaru zodpovedáme?
- Ako predávajúci zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:
- zodpovedá prezentovanému opisu, druhu, množstvu a kvalite;
- je vhodný na konkrétny prezentovaný účel;
- vyznačuje sa prezentovanou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel;
- vyznačuje sa ďalšími prezentovanými vlastnosťami;
- je dodaný so všetkým prezentovaným príslušenstvom;
- je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, a to v rozsahu, ktorý je možné rozumne očakávať;
- je vhodný na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
- je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a životnosť, aké boli prezentované nami alebo výrobcom a sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať.
Zodpovedáme za vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto lehoty, tak sa predpokladá, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To však neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
Nezodpovedáme za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú až po jeho prevzatí.
Nad rámec zákonnej zodpovednosti za vady neposkytujeme žiadnu spotrebiteľskú záruku za akosť tovaru.
- Za vadu tovaru nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.
- Pokiaľ tovar nezodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 6 Všeobecných obchodných podmienok.
- V akej dobe môžete uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (tovar reklamovať)?
- Pri nepoužitom tovare môžete vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia tovaru, ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia záručná doba.
- U použitého tovaru môže vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví do jedného roku od prevzatia tovaru.
- Ak je na tovare uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, prípadne je u veci podliehajúcej rýchlej skaze uvedená doba, počas ktorej je možné vec použiť, je možné práva z vady uplatniť do tohoto dátumu ak nastane skôr ako dva roky od prevzatia tovaru.
- Pri tovare, ktorý je predávaný za nižšiu cenu z dôvodu vady zodpovedáme za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania veci, a to s výnimkou vady, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady môžete len ak nám vytknete vadu najneskôr do dvoch mesiacov od jej zistenia.
- V prípade, že vám bude tovar vymenený alebo opravený, na nový tovar, resp. vymenené súčiastky a náhradné diely, nebeží nová dvojročná doba pre uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady, avšak táto doba sa predlžuje o čas, počas ktorého ste nemohli kvôli vade tovaru užívať, tj. najmä o dobu, počas ktorej je tovar v oprave.
- Aké práva z vadného plnenia máte?
- Naša zodpovednosť za vady sa riadi zákonom č. 40/1964 Z.z., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej iba „občiansky zákonník“) najmä ustanoveniami § 499 až 510 a § 618 až 625 a tiež zákonom č. 108/2024 Z. z., Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- V súlade s uvedenou zákonnou úpravou máte nasledovné práva z vadného plnenia:
- Výmena tovaru
Výmenu tovaru v dôsledku existencie vady pri prevzatí tovaru môžete požadovať vždy, s výnimkou prípadov, keď je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s opravou veci neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to či môže byť vada odstránená opravou bez toho, aby vám vznikli značné ťažkosti.
- Oprava tovaru
Pokiaľ je možné tovar opraviť, náleží vám tiež právo na bezplatné odstránenie vady. Pokiaľ sa v priebehu reklamačného konania ukáže, že nie sme schopní tovar opraviť, prípadne, že oprava je neprimerane nákladná, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, sme oprávnení vás informovať o odmietnutí opravy. V takom prípade vás budeme bezodkladne informovať a môžete zvoliť iný tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.
- Zľava z kúpnej ceny
Pokiaľ pri prevzatí tovaru existovala na tovare vada, môžete požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, a to v prípade, že:
- sme vady odmietli odstrániť alebo sme ich neodstránili v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre vás ako kupujúceho;
- nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto vadou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
- tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách);
- vada je podstatným porušením zmluvy; alebo
- na tovare sa vyskytne väčší počet vád (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných vád, z ktorých každá bráni riadnemu užívaniu tovaru); alebo
- z nášho vyhlásenia či z okolností je zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre vás ako kupujúceho.
Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou tovaru bez vady a tovaru s vadou, ktorý kupujúci obdržal.
- Odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny
Odstúpiť od kúpnej zmluvy za súčasného vrátenia kúpnej ceny môžete iba za predpokladu, že:
- ak sme vady odmietli odstrániť alebo sme vadu neodstránili v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre vás ako kupujúceho;
- nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto vadou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
- tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách); alebo
- vada je podstatným porušením zmluvy;
- na tovare sa vyskytne väčší počet vád (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných vád, z ktorých každá bráni riadnemu užívaniu tovaru);
- z nášho vyhlásenia či z okolností je zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho; alebo
- vada bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorá bola podľa zmluvy vykonaná nami alebo na našu zodpovednosť; prípadne ak bola vada spôsobená v dôsledku nedostatku v návode, ktorý sme vám spolu s tovarom poskytli.
- Odstúpiť od kúpnej zmluvy nemôžete ak je vada zanedbateľná, alebo ak ste sa podieľali na jej vzniku.
- Ak sa kúpna zmluva týka nákupu viacerých vecí, môžete od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môžete odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že budete mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
- Kedy nie je možné práva z vadného plnenia uplatniť?
- Práva z vadného plnenia vám nenáležia, ak:
- ste o vade pred prevzatím veci vedeli;
- ste vadu sami spôsobili;
- uplynula lehota k uplatneniu práv z vadného plnenia.
- Nároky vyplývajúce zo zodpovednosti za vady sa ďalej nevzťahujú na:
- opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním;
- vady použitej veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar mal v okamihu, kedy ste ho prevzali;
- veci predávané za nižšiu cenu - len vo vzťahu k vade, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena; alebo
- ak to vyplýva z povahy veci.
- Ako postupovať pri reklamácii?
- Reklamáciu u nás uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia vady.
- Reklamácie prijímame na adrese nášho sídla.
- Odporúčaný postup pri reklamácii:
- pre rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete vopred informovať e-mailom alebo telefonicky;
- zároveň je vhodné nás informovať o tom, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, teda či máte v súlade s týmto reklamačným poriadkom záujem o opravu veci, výmenu tovaru alebo jeho súčasti, odstúpenie od zmluvy, zľavu z kúpnej ceny, prípadne ďalšie práva v súlade s týmto reklamačným poriadkom a občianskym zákonníkom;
- reklamovaný tovar nám doručíte spolu s uplatnením reklamácie alebo následne (inak ako na dobierku; takto doručený tovar nepreberáme); pri zasielaní odporúčame zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu alebo zničeniu;
- pre uľahčenie postupu je vhodné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.
Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.
- Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy nám bol oznámený výskyt vady a uplatnené právo zo zodpovednosti za vady predanej veci.
- O doručenej reklamácii rozhodujeme ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná a potrebná k odbornému posúdeniu vady závislá na druhu výrobku či služby. V prípade, že ste spotrebiteľom, reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (len ak ste spotrebiteľom), pokiaľ sa nedohodneme na dlhšej lehote.
- Ak zvolíte právo, ktoré vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (najmä u neodstrániteľných vád alebo v prípade výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme vás okamžite kontaktovať. V takom prípade môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom alebo občianskym zákonníkom.
- V rámci reklamácie vám vydáme písomné potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete. Ďalej (po vybavení reklamácie) vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- V súlade s občianskym zákonníkom máte právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré vám v súvislosti s uplatnením práva z vadného plnenia vznikli. Vezmite na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 23.10.2024.